dinsdag 23 november 2010

Make-up basis overpotten + review

Ik had laatst een make-up base van de HEMA gekocht. Deze zat (hygienisch) verpakt in een tube, maar dit vond ik uiteindelijk alleen maar lastig worden, omdat er niet genoeg uitkwam. Toen bedacht ik me: 'Waarom maak ik dat potje niet eens schoon, en pot ik de basis daarin over?' Nou, zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een schaar gepakt, een lepel, het potje om het in te doen en de basis. 


Het eerste wat je doet is de basis openknippen vanaf een klein stukje boven de helft. Ik laat het dopje er trouwens opzitten, want ik was bang dat anders de basis misschien eruit kwam. Daarna pak je de lepel en schept alles wat er in de verpakking zit over in het andere potje.


Er blijft altijd een beetje van het product over in de oorspronkelijke verpakking, maar dat vind ik geen probleem. Daarna heb ik het etiket van het potje eraf gehaald en op een klein blaadje geschreven: 'Make-up base'. De tekst heb ik uitgeknipt, en toen met plakband op de bovenkant vastgeplakt. Dit vind ik zelf veel makkelijker werken, maar je kon wel beter dozeren met de tube.



Het zit nu handig in een potje:



Nu het review:

Ik heb besloten alleen de oude verpakking te reviewen en niet de nieuwe.

Deze makeup base belooft je huid te matteren en te preppen voor je makeup waardoor deze langer blijft zitten. Ook zouden er kalmerende ingredienten in zitten die je huid verzorgen en rustig maken. Ik merk in ieder geval niet heel veel van het kalmerende effect, mijn huid gedraagt zich precies hetzelfde als zonder. Het enige minpunt is dat er geen ingredientenlijst achterop staat, dus je weet niet precies wat er in zit.

Ik deed de basis op en ik zag meteen het matterende. Ik glimde misschien hier en daar nog wat, maar op mijn voorhoofd was het helemaal mat! De structuur van de primer is aan de dikke kant, want soms wel vervelend is, omdat je verpakking eerder leeg is. De creme is in de tube en op je vinger wit, maar op je gezicht is 'ie transperant. Je bent dus geen spookie, haha. Ik vind het goedje trouwens wel wat chemisch ruiken, niet zo lekker : (  Dit gaat trouwens wel over als de creme opgedroogd is.

Het is een primer, dus laat hij mijn make-up langer zitten? Ja, zeker weten. Ik ging om 9 uur weg, toen heb ik 15 minuten gefietst naar school en toen de hele dag lessen gevolgd. Daarna ben ik terug naar huis gefietst en heb ik mijn huiswerk gemaakt. Niet veel speciaals, maar mijn make-up blijft wel zitten, terwijl mijn foudation er meestal wel af is, na een dag school.

Ik vind dit een goede primer. Hij laat alles op zijn plek zitten en matteert ook. Het kalmerende merk ik niet zoveel van, maar misschien ligt dat aan mijn huid. Wel vervelend dat er geen ingredientenlijst is. Deze primer is verkrijgbaar bij de Hema en kost €4,95

Mijn oordeel? een 7,8/10

1 opmerking: